PERLIS TRIP

snow, winter, and nature image


Hi !

Dah lama tak bercakap.

Masa mula mula cuti sekolah haritu , aku ada pergi jalan jalan dengan family. You should know by now that I went to Perlis which is SUPER FAR dari rumah aku like damn jauh gila kalau ikut waze 400 km kot kalau yang duduk dekat negeri sembilan , melaka sana agknay boleh sampai 800 km hadohhh . BUT kitorang bukan setakat nak pergi Perlis. Mula mula pergi kedah. ASALNYA nak stay kedai 2 hari 1 malam je , tapi sebab macam dah dekat dengan perlis so pergila perlis dek penngan padang besar harga menjunam dengan KL nun. Dengan baju yang dipack untuk 2 hari 1 malam , kami set off ke perlis. Duduk sana berapa hari ? 4 hari lepastu pergi cameron highlands hadoh tak rancang pun hahaha hectic gila tapi SERONOK.

Tapi untuk entry kali ni aku cerita pasal Perlis je dulu sebab ada benda baik berlaku , ada benda buruk berlaku haih sakit hati kalau ingat balik

So bertolak dari kedah tu dalam pukul 2 petang considering masatu hari ahad , ramai la yang balik Kl rather than going to Perlis jadi , TAKDE JAM yeayyyyyyy so sampai sana dalam masa 3/4 jam centu  , sana tidur rumah mak sedara ha ni part seram sikit ni rumah tu maca dah jarang orang duduk jadi macam bersawang semua , tapi kalau sapu sana sikit mesti cantik sebab rumah tu saaangat besar.

So kitorang duduk sana 4 hari 3 malam meaning hari keempat tu dah bertolak nak pergi cameron , BERTOLAK PERGI CAMERON TU PUKUL 3.50 PAGI FUHHHH sampai pukul 8 lebih haduh penat. But that's a different story , kitorang 3 hari berturut - turut pergi padang besar , borong habis

Kepada peminat - peminat cathy doll , kalau nak barang cathy doll murah silaah berkunjung ke padang besar sebab urah sangat sangat ya allah . Sebenarnya aku takdelah minat cathy doll ni sangat tapi packaging dia sumpah comel I kenot kenot. So belilah snail bright pe semua. Habis dekat 200 ringgit beli barang centu tapi berbaloi (kot? hahaha) tau tak cathy doll chilli bomb ? yang firming cream ? and bath gel ke apatah ? Yang ni


Yang bulat and bentuk badan tu , aku ada belila sebab dah cuti sekolah ni makin gemuk doh (pls relate) so ingat nak kurus tapi malas nak bersenam cenggini lah. Harga dia 1 set rm 30 tapi kalau nak beli 1 rm 15 so sama je. Ni kalau dekat kl haritu aku ada jumpa jugak rasanya aku pergi kenanga wholesale city haritu pastu aku tanyala lotion bentuk badan tu berapa. HARGA DIA RM 45 WEH MAHAL NAK BANDING DENGAN PADANG BESAR NI. aku rasa dia murah sebab cathy doll ni manufactured in Thailand which is where padang besar practically is so obvs lagi murah than kl.

Tofu body bath , tofu mask , naked palette , obuse liptint , snail bright , SEMUA ADA. tapi kalau nak lagi murah kena tawar betul betulah s, kalau nak barang kosmetik dalam padang besar tu kurang yang banyak barang kosmetik dekt luar ru macam ada tempat makan , masuk dalam tempat makan tu ada lorong , lorong tu jual biskut biskut , kerepek , kerepek centu lah pastu belok kanan and jalan je straight akan nampak banayak gila orang jual barang ceni 

PERIUK BELANGAN PUN ADA JUAL YE KAKAK KAKAK MAK MAK MURAH GILA. mak aku beli lah kan aku tunggu je tengok cathy doll comel. Baju pun murah murah , cantik catik baju lelaki yang banyak situ jersi , baju rugby oh SWEATPANTS PUN ADA 

Makan dekat perlis memang sangatlah murah , pergi makan satu family siap tambah nasi baru rm 56 macam tu ni lauk dengan gulai semua ikan keli. IKAN KELI HAH IKAN KELI kalau pergi perlis memang kena makan ikan keli especially anjung keli memang recommended masa lunch pergi memang peak ah masa tu ikan keli dia fuhhhhh lepastu ada gerai tepi jalan dia buat nasi campur ni ikan keli bakar dia memang top tapi lupa kedai nama apa , tapi gerai dia kuning depan rumah besar haha sorry 

Tol pun sikit tapi bab accommodation tu kurang la hotel besar besar macam golden palace semua tu tapi memang banyak homestay yang selesa and harga kasih sayang , kena pandai cari je. nak cari makan dekat perlis memang senaaaang sangat sebab pergi mana mana mesti ada orang berniaga makanan 

Tapi JANGAN PERGI THE STORE PELIS. kenapa aku anti sangat ? haritu aku pergi the store nak cari baju sekolah , then mak nak pergi toilet so aku teman la kan sayang mak (eheh) then dahla toliet satu je , tingkat atas sekali. VERY INCONVENIENT . then bila sampai tu orang tengah cuci tandas tu lagi so we waited la kan. Masa tu ada like this chinese woman and this one malay guy they were chatting away so aku tak kisah la sangat but then I heard perempuan tu cakap in her perlis slang "ni kalau orang macam ni cakap je takde air" aku rasa nak bhasakan jedia hamboi kau fikir aku tak faham ke perlis kau ? then the guy said "hm tula" THRASH. Apa punya employee la macam tu. ITS OBVIOUS ORANG TENGAH CUCI TANDAS THEN WTH ? so kitorang blah je malas nak bahasakan bengang rasa. 

Jadi , nilah penghujung cerita , kalau ada ingat lagi aku sambung tapi jari dah lenguh sangat ni aaaaaa 

BYE !
THANKS FOR READING!

beautiful, lake, and landscape image

Comments